Musí mít podnikatel dva účty?

Moderátor: Living

Musí mít podnikatel dva účty?

Odeslatod RotKid v Sob 14. Bře 2009 17:17:48

Chtěl bych se zeptat zda když pracuji jako OSVČ musím mít běžný účet pro podnikatele a k tomu soukromý účet? A nebo můžu vše platit z podnikatelského nebo vše ze soukromého účtu? Už mě nebaví platit dva účty. Nejradši bych zrušil oba, ale už jsem si zvykl na internet banking a nechce se mi chodit se složenkama na poštu.
RotKid

Re: Musí mít podnikatel dva účty?

Odeslatod levandule v Sob 14. Bře 2009 18:11:42

Manžel je taky OSVČ a účet má jen jeden. Soukromé platby vykazuje jako osobní spotřebu, soukromé pojištění,.... - máte-li účetní nebo daňového poradce, poraďte se s nimi.
Mimochodem, já nemám účet žádný. Vše řešíme jen přes ten jeden účet.
levandule

Odeslatod Jožka v Sob 14. Bře 2009 18:23:58

podnikám 18 let a nikdy jsem žádný učet neměl.
[color=#BF00FF]Sranda zvítězí nad lží ,hlouposti,závisti i nenávisti.Když budou moudří ustupovat,svět bude patřit hlupákum. Před nikým se neponižuj a nad nikoho se nepovyšuj.
Jožka

Odeslatod Jirkaa v Sob 14. Bře 2009 18:59:27

a) jako OSVČ podnikatelský účet (na IČO) mít nemusíte
b) při přihlašování na finančnák, je tam kolonka (kontaktního) účtu :
- můžete vyplnit osobní nebo nemusíte vyplnit vůbec
c) pokud podnikáte a máte jen osobní účet (na RČ), který je zpravidla levnější na poplatky, pak ho můžete používat i k podnikání, protože to je váš účet a vaše věc, co na něm děláte za operace. Do účetnctví pak sáváte položky z výpisu, které jsou podnikatelského druhu a soukromé věci nijak samozřejmně neevidujete

---------------------
Smysl dvou účtů byl
a) jiné zdanění úroků srážkovou daní (u FO strhávala banka, u PO se to počítalo do příjmu a pak zdaňovalo dle DP, u OSVČ to může být evidenční problém, protože nejsou daňovým výnosem úroky z nepodnikatelských vkladů). Tuším, že posledních pár let daň odvádí přímo banka, takže to ztratilo smysl úplně