Stránka 2 z 4

Re: Svařování PE trubek

OdeslatNapsal: Úte 28. Črc 2009 20:26:52
od Pytlík
Svařovat PE trubky lze elektrotvarovkami, lze si na to půjčit i svářečku (nemají ji leckde), proto jsem postupoval tak nějak po svém. Spoje jsem si očistil (odstranit zoxidovanou vrstvu a odmastit) a připravil tak, aby ve spoji po dobu svařování a chladnutí nevznikalo mechanické pnutí. Nasunul a zašrouboval elektrotvarovku. Poté jsem připoji regulovatelný ss zdroj, multimetr a stopky. Napětí tuším bylo kolem 40 V, proud jsem neměřil a čas kolem 50 s. Provozní tlak mám necelé 2 atm. Tlakovou zkoušku jsem provedl při 25 atm. (Bary mi nějak nesedí) A to je vše. Podrobné informace hledejte u výrobců PE trub a elektrotvarovek. Data svařování se mohou lišit dle výrobce tvarovky a jsou uvedena na čárovém kódu tvarovky. Také záleží na dimenzi. Hodně štěstí.

Re: Svařování PE trubek

OdeslatNapsal: Stř 29. Črc 2009 7:12:10
od J.R.
Sifo napsal:to Ramik : to jakože vodaři všechny přípojky v zemi připojují mechanicky????

A na plyn je podobný materiál a svařuje se. No nevím, ale nemám představu mechanického spoje někde v zemi. Např. U vrtů TČ.


Na plyn se pouziva trubka ktera je zevnitr kovova a z venku poplastovana, takze to vypada stejne, spoj se pak normal svari autogenem a poradne zaizoluje.
Vodari vse spojuji mechanicky a ty spojky sou docela drahy.

Re: Svařování PE trubek

OdeslatNapsal: Stř 29. Črc 2009 8:07:06
od Cartmen
J.R. napsal:
Sifo napsal:to Ramik : to jakože vodaři všechny přípojky v zemi připojují mechanicky????

A na plyn je podobný materiál a svařuje se. No nevím, ale nemám představu mechanického spoje někde v zemi. Např. U vrtů TČ.


Na plyn se pouziva trubka ktera je zevnitr kovova a z venku poplastovana, takze to vypada stejne, spoj se pak normal svari autogenem a poradne zaizoluje.
Vodari vse spojuji mechanicky a ty spojky sou docela drahy.


To už dnes není až tak pravda. Plyn a hlavně přípojky plynu se dnes tahají v plastu jako voda.

Já osobně mám ke šroubovacím spojkám na polyš taky velkou nedůvěru. Nejlepší z nich jsou právě ty mosazné,ale taky docela drahé. Ty plastové spojky nemusí být vyloženě špatný ale občas člověk narazí vyloženě na šunt který teče atˇ se s tím dělá cokoliv.

Elektrospojky bych považoval na polyšu docela za "přepych".

Já osobně bych volil taky navařovací fitinky, nebo pak ty mosazné spojky. Jinak svařování obyč polyfůzní svářečkou není problém,ikdyž hostalen se svařuje líp.

Re: Svařování PE trubek

OdeslatNapsal: Stř 29. Črc 2009 8:09:28
od Vigo
JR: Sifo měl na mysli plastové trubky, nikoli ocelové asfaltované trubky používané na přípojky plynu

Re: Svařování PE trubek

OdeslatNapsal: Stř 29. Črc 2009 8:45:12
od Pablos
marat napsal:Právě že toto potrubí se svařuje, protože mechanické spoje jsou nespolehlivé. Ty plastové spojky jsem použil a jejich spolehlivost je katastrofální a plně odpovídá ceně 50kč za kus. Stačí jenom lehký tlak na potrubí a spojka začne téct, bez ohledu nato jak je zatažená..!!!


A pouzil jsi teflonovou pasku? U me na ni instalater setril (dal ji malo) a lehce z toho tekla voda. Tak jsem vysroubil koleno dal teflonku a je to v pohode.

Re: Svařování PE trubek

OdeslatNapsal: Stř 29. Črc 2009 10:02:39
od Vigo
Pablos: problém není v závitovém spoji, ale v napojení tvarovky či armatury na PE potrubí - tam se závit spoj už asi nepoužívá. já jsem tahal přípojku z PE bez jediné tvarovky a originál spojky. Celé délka ( 25m ) z jednoho kusu a na koncích jsem vyřezal závit a na to našrouboval něco. Místo kolen se trubka jednoduše ohnula, i když v místnosti(sklepě) to moc dobře nevypadá vzhledem na rádiusy zahnutí a asi to předělám a vsadím tam kolena. Takhle se to dělalo ale před cca 20 ti léty celkem běžně

Re: Svařování PE trubek

OdeslatNapsal: Stř 29. Črc 2009 10:08:33
od Sifo
J.R. napsal:Na plyn se pouziva trubka ktera je zevnitr kovova a z venku poplastovana, takze to vypada stejne, spoj se pak normal svari autogenem a poradne zaizoluje.
Vodari vse spojuji mechanicky a ty spojky sou docela drahy.


http://www.glasspol.cz/plyn/frp-prim.htm

myslel jsem napojení na hlavní řád....domácí rozvod se pak dělá nejčastějí z kovovýh trubek.

Re: Svařování PE trubek

OdeslatNapsal: Úte 29. Čer 2010 20:44:54
od PedroKV
Přemýšlím o polyfúzní svářečce. Upřímně-nic o tom nevím. Viděl jsem s tím jednou pracovat vodáka. Za barákem bych potřeboval předělat kohout a v baráku nám u Darlingu začala kapat voda. Barák je v rozkopaném stavu, příští rok se budou snad už dělat rozvody, tak bych to s tím udělal. Vyhlédl jsem si toto: http://www.hobynaradi.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=92&products_id=229. Co vy na to?

Jde mi i o výkon, abych u toho neztrávil mládí, viděl jsem např. i 600W, 300W, tohle má 2,3kW...