ABradio - poslouchej online!

Nejnovější diskuse

...
22.08.2018 03:50
...
21.08.2018 20:18
Re: žaluzie na plast...
21.08.2018 11:41
...
21.08.2018 04:07
...
22.08.2018 03:59
Re: Masáž jako dárek...
20.08.2018 18:53
Re: brusinka,klikva...
20.08.2018 13:20
Re: Vysavač/fukar li...
23.07.2018 12:24
...
21.08.2018 13:40
...
21.08.2018 12:48

Svařování PE trubek

Moderátor: Living

Re: Svařování PE trubek

Odeslatod Pytlík v Úte 28. Črc 2009 20:26:52

Svařovat PE trubky lze elektrotvarovkami, lze si na to půjčit i svářečku (nemají ji leckde), proto jsem postupoval tak nějak po svém. Spoje jsem si očistil (odstranit zoxidovanou vrstvu a odmastit) a připravil tak, aby ve spoji po dobu svařování a chladnutí nevznikalo mechanické pnutí. Nasunul a zašrouboval elektrotvarovku. Poté jsem připoji regulovatelný ss zdroj, multimetr a stopky. Napětí tuším bylo kolem 40 V, proud jsem neměřil a čas kolem 50 s. Provozní tlak mám necelé 2 atm. Tlakovou zkoušku jsem provedl při 25 atm. (Bary mi nějak nesedí) A to je vše. Podrobné informace hledejte u výrobců PE trub a elektrotvarovek. Data svařování se mohou lišit dle výrobce tvarovky a jsou uvedena na čárovém kódu tvarovky. Také záleží na dimenzi. Hodně štěstí.
Pytlík
 
Příspěvky: 37
Registrován: Stř 30. Led 2008 20:07:39

Re: Svařování PE trubek

Odeslatod J.R. v Stř 29. Črc 2009 7:12:10

Sifo napsal:to Ramik : to jakože vodaři všechny přípojky v zemi připojují mechanicky????

A na plyn je podobný materiál a svařuje se. No nevím, ale nemám představu mechanického spoje někde v zemi. Např. U vrtů TČ.


Na plyn se pouziva trubka ktera je zevnitr kovova a z venku poplastovana, takze to vypada stejne, spoj se pak normal svari autogenem a poradne zaizoluje.
Vodari vse spojuji mechanicky a ty spojky sou docela drahy.
J.R.
 
Příspěvky: 417
Registrován: Úte 20. Led 2009 13:39:42

Re: Svařování PE trubek

Odeslatod Cartmen v Stř 29. Črc 2009 8:07:06

J.R. napsal:
Sifo napsal:to Ramik : to jakože vodaři všechny přípojky v zemi připojují mechanicky????

A na plyn je podobný materiál a svařuje se. No nevím, ale nemám představu mechanického spoje někde v zemi. Např. U vrtů TČ.


Na plyn se pouziva trubka ktera je zevnitr kovova a z venku poplastovana, takze to vypada stejne, spoj se pak normal svari autogenem a poradne zaizoluje.
Vodari vse spojuji mechanicky a ty spojky sou docela drahy.


To už dnes není až tak pravda. Plyn a hlavně přípojky plynu se dnes tahají v plastu jako voda.

Já osobně mám ke šroubovacím spojkám na polyš taky velkou nedůvěru. Nejlepší z nich jsou právě ty mosazné,ale taky docela drahé. Ty plastové spojky nemusí být vyloženě špatný ale občas člověk narazí vyloženě na šunt který teče atˇ se s tím dělá cokoliv.

Elektrospojky bych považoval na polyšu docela za "přepych".

Já osobně bych volil taky navařovací fitinky, nebo pak ty mosazné spojky. Jinak svařování obyč polyfůzní svářečkou není problém,ikdyž hostalen se svařuje líp.
Cartmen
Uživatelský avatar
Cartmen
 
Příspěvky: 558
Registrován: Sob 15. Lis 2008 10:18:58

Re: Svařování PE trubek

Odeslatod Vigo v Stř 29. Črc 2009 8:09:28

JR: Sifo měl na mysli plastové trubky, nikoli ocelové asfaltované trubky používané na přípojky plynu
Vigo
 
Příspěvky: 95
Registrován: Pát 13. Bře 2009 20:26:18

Re: Svařování PE trubek

Odeslatod Pablos v Stř 29. Črc 2009 8:45:12

marat napsal:Právě že toto potrubí se svařuje, protože mechanické spoje jsou nespolehlivé. Ty plastové spojky jsem použil a jejich spolehlivost je katastrofální a plně odpovídá ceně 50kč za kus. Stačí jenom lehký tlak na potrubí a spojka začne téct, bez ohledu nato jak je zatažená..!!!


A pouzil jsi teflonovou pasku? U me na ni instalater setril (dal ji malo) a lehce z toho tekla voda. Tak jsem vysroubil koleno dal teflonku a je to v pohode.
Stavíme Bungalow 13 - http://stavime.acute.cz
Pablos
 
Příspěvky: 1827
Registrován: Ned 25. Bře 2007 15:33:34

Re: Svařování PE trubek

Odeslatod Vigo v Stř 29. Črc 2009 10:02:39

Pablos: problém není v závitovém spoji, ale v napojení tvarovky či armatury na PE potrubí - tam se závit spoj už asi nepoužívá. já jsem tahal přípojku z PE bez jediné tvarovky a originál spojky. Celé délka ( 25m ) z jednoho kusu a na koncích jsem vyřezal závit a na to našrouboval něco. Místo kolen se trubka jednoduše ohnula, i když v místnosti(sklepě) to moc dobře nevypadá vzhledem na rádiusy zahnutí a asi to předělám a vsadím tam kolena. Takhle se to dělalo ale před cca 20 ti léty celkem běžně
Vigo
 
Příspěvky: 95
Registrován: Pát 13. Bře 2009 20:26:18

Re: Svařování PE trubek

Odeslatod Sifo v Stř 29. Črc 2009 10:08:33

J.R. napsal:Na plyn se pouziva trubka ktera je zevnitr kovova a z venku poplastovana, takze to vypada stejne, spoj se pak normal svari autogenem a poradne zaizoluje.
Vodari vse spojuji mechanicky a ty spojky sou docela drahy.


http://www.glasspol.cz/plyn/frp-prim.htm

myslel jsem napojení na hlavní řád....domácí rozvod se pak dělá nejčastějí z kovovýh trubek.
Sifo
 
Příspěvky: 4048
Registrován: Úte 13. Čer 2006 19:01:52

Re: Svařování PE trubek

Odeslatod PedroKV v Úte 29. Čer 2010 20:44:54

Přemýšlím o polyfúzní svářečce. Upřímně-nic o tom nevím. Viděl jsem s tím jednou pracovat vodáka. Za barákem bych potřeboval předělat kohout a v baráku nám u Darlingu začala kapat voda. Barák je v rozkopaném stavu, příští rok se budou snad už dělat rozvody, tak bych to s tím udělal. Vyhlédl jsem si toto: http://www.hobynaradi.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=92&products_id=229. Co vy na to?

Jde mi i o výkon, abych u toho neztrávil mládí, viděl jsem např. i 600W, 300W, tohle má 2,3kW...
Uživatelský avatar
PedroKV
 
Příspěvky: 2147
Registrován: Stř 09. Led 2008 21:41:41
Bydliště: Karlovarsko

PředchozíDalší

Zpět na Stavba a dům

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků

TOPlist